05 Şubat 2025
  • İstanbul3°C
  • Ankara3°C

ZÜCCACİYE SEKTÖRÜ, 2024 YILINDA İHRACATINI ARTIRDI

12,5 milyar dolar büyüklüğe sahip züccaciye sektörü, 2024 yılında birçok sektörün küçülme yaşadığı bir dönemde ihracatını artırma başarısı gösterdi.

ZÜCCACİYE SEKTÖRÜ, 2024 YILINDA İHRACATINI ARTIRDI

05 Şubat 2025 Çarşamba 12:48

2023 yılına göre ihracatını yüzde 1,2 artıran sektör, yılı 5,56 milyar dolar ihracatla tamamladı. Züccaciye sektörünün çatı derneği Züccaciyeciler Derneği (ZÜCDER)’nin Başkanı Mesut Öksüz, “Dövizdeki durağanlıkla dünya pazarında rekabetçiliğin baskılandığı, çevremizdeki ülkelerdeki savaşlara ve dünyadaki ekonomik durumlara rağmen sektör temsilcilerimiz ülke ekonomisine katkı sunmaya devam etti” dedi.

Dünya züccaciye sektöründe ilk 10'da yer alan Türkiye, başta İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya ve ABD olmak üzere çok sayıda ülkeye ürün satarak ekonomiye önemli oranda katkı sağlıyor. Yüzde 50’si ihracat, yüzde 50’si iç pazar olmak üzere 12,5 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip züccaciye sektörü, 2024 yılını bir önceki yıla göre ihracatını yüzde 1,2 artırarak 5,56 milyar dolarla kapattı. 2023’e göre ilk 6 ayı yüzde 4,46 ile ekside kapatan ihracat, yılın ikinci yarısında ise büyüme gerçekleştirerek yılın yüzde 1,12 büyümeyle kapanmasını sağladı. Konuyla ilgili açıklama yapan ZÜCDER Başkanı Mesut Öksüz, “Dövizdeki durağanlıkla dünya pazarında rekabetçiliğin baskılandığı, çevremizdeki ülkelerdeki savaşlara ve dünyadaki ekonomik durumlara rağmen sektör temsilcilerimiz ülke ekonomisine katkı sunduk.  Birçok sektörün küçüldüğü bir dönemde züccaciye sektörü olarak ihracatımızı artırma başarımızı devam ettirdik. En fazla ihracat yapan ülkeler sıralamasında Türkiye, 9’uncu sırada. En fazla İngiltere'ye ihracat yapıyoruz. Bugün dünyada hatırı sayılır çok sayıda markamız var. Camda, porselende, dünyanın neresine giderseniz gidin sektörle uğraşan herkes Türkiye'deki firmaların ismini bilir. Sektör olarak camdan porselene 8 alanı temsil ediyoruz ve her birinin ihracatını artırmak üzere 20 yıldır dernek olarak 10 yıldır Üretici-Marka Buluşmaları’nı, ZÜCHEX fuarını düzenliyor, B2B organizasyonları tertipliyoruz. Bunların da ihracata sunduğu katkıları raporlarda açıklıkla görüyoruz” dedi. 2024’te bir önceki yıla göre yüzde 36 artışla 167 milyon dolara ulaşarak en çok ihracat artışı gösteren grup hediyelik ve süs eşyaları oldu.

Yorumlar
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.