TÜRK EĞİTİM-SEN?DEN ADAY ANKETİNE TEPKİ
Milli Eğitim?in, devamsızlık yapan çocuğa yönelik bireyselleştirilmiş uygun müdahalelerin yapılmasını sağlamak ve takibini yapmak amacıyla uygulanan, Aşamalı Devamsızlık Yönetimi uyarınca, öğrencilere yöneltilen sorulara bir tepki de Türk Eğitim-Sen ?den
‘’Anketler neden sadece devamsızlığı ya da riskli öğrencilere yapılmıyor? Amaç net değil. Özel ve detaylı sorular, öğrenci ve ailelerinin bütün boyutlarını açığa çıkarmaya yöneliktir.’’ Diyen Çelik, şöyle devam etti:
‘’Öğretmen bu çalışmada uygulayıcı olarak aile içine kadar giren ve her ayrıntıyı rapor eden,öğrenci ise ailesini açığa çıkaran konumda. Sürekli tekrarlanan ve açık arayan sorular öğrenciyi, okulu ve öğretmenleri suçlamaya yönlendirmekte. Öğrencinin okulu ve öğretmeni tartışacağı hatta rahatlıkla suçlayacağı sorular. Çalışmayı hazırlayan komisyonda öğretmen bulunmadığı belli. Öğretmen bu tür soruları asla sormaz. Çünkü öğretmen psikolog,öğrenci de hasta değil’’.
Elektronik kayıt altına alınan bilgilerin nasıl korunacağını da ayrı bir sorun olduğuna dikkat çeken Çelik,açıklamasını şu şekilde sürdürdü:’’Anayasamızın düşünce ve kanaat hürriyeti ile ilgili 25.maddesi şöyledir:’’Herkes , düşünce ve kanaat hürriyetine sahiptir. Her ne sebep ve amaç olursa olsun kimse, düşünce ve kanaatlerini açıklamaya zorlanamaz; düşünce ve kanaatleri sebebiyle kınanamaz ve suçlanamaz.
Açıklmasını ‘’Söz konusu anket ve araştırmalar,bunların vazgeçilmez kuralı olan gönüllülük esasına da aykırıdır. Yine bu anketler amacına uygun değil.’’şeklinde sürdüren Çelik, şunları ifade etti: ’’Bütün öğrencilere uygulanmak istenmesi de kötü niyetli bir fişleme çalışması olduğu değerlendirmesine yol açmakta .Öğrencilere soramayacağımız, yaşları ve psikolojik gelişimlerine uygun olmayan, sorarken insanların yüzünün kızardığı çeşitli sorulardan oluşan bu anketlerin okul rehberlik servislerince sürekli devamsızlık yapanlara uygulanması gerekiyor. Bütün öğrencilere uygulandığında, veli ve öğretmen karşı karşıya gelmekte, ciddi sorunlar yaşanmaktadır. İvedilikle bu çalışmanın amacına uygun hale getirilmesi veya uygulamadan tamamen kaldırılması gerekmektedir."
Çelik,açıklamasının sonunda ,uygulamaya neden son verilmesi gerektiğini şöyle özetledi:
"Uygulama yasa, yönetmelik ve genelgedeki amaçlara uygun değildir. Anayasanın ilgili maddelerine aykırı. Uygulaması güç ve sakıncalı.Öğretmenlerin iş yükünü ,gereksiz yere artırmakta. Pedagojik kurallara uygunluk yok. Anket ve araştırma kurallarına uygun hazırlanmamış. Bilgilerin güvenliğinin sağlanamaması ve yayılması riski bulnuyor. Çalışma , ilköğretim öğrencilerine uygun değil."
- Geri
- Ana Sayfa
- Normal Görünüm
- © 2012 Duyuru Gazetesi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.