25 Kasım 2024
  • İstanbul6°C
  • Ankara-1°C

TEMEL LİSELER

Dershanelerin birikimlerinden faydalanmak suretiyle, yıllarca dershane sektöründe rızkını kazanarak okullaşmaya iyi niyetle çalışanların ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde bir düzenlemeye gidilerek temel liseler ortaya çıktı.

Temel liseler, ortaöğretim kurumlarında aranan şartların tamamını dört yıllık bir süreçte tamamlayarak okullaşmak zorundalar. 2015-2016 öğretim yılından başlayarak bu dört yıllık sürede okullaşamayan temel liselerin ruhsatları iptal edilecek ve kapatılacak.

Temel lise başvurusu yapmayan dershaneler eylülde tamamen faaliyetlerine son vermiş sayılacaktır. Pendik’te 32 dershaneden dördü başvuru yapmayarak dershanecilik faaliyetine de son vermiş bulunmaktadır. 26 dershane ise dönüşüme başvurmuş sadece iki dershane dönüşüm için gerekli izni alabilmişlerdir.

Dershanelerin kapanması ve temel liselerin gündeme gelmesi ülkemizde önemli yer tutmuştur. Çünkü dershanecilik ailelere önemli bir ekonomik yük getirirken sektörün içindekilere de önemli maddi kazançlar sağlamaktaydı. Kendi şahsî çıkarlarını memleket çıkarlarının önünde tutanlar ise “önce ben, sonra yine ben” diyerek adeta karışıklık çıkarmış ve maarif davamıza ve ülkemize olmadık sıkıntılar yaşatmışlardır.

Temel liselerin dershane mantığı ile müşteri (veli, öğrenci) avlamaya çalışırken kullandıkları argümanlar, Bakanlığımızca yapılan iyi niyetli çalışmaları baltaladığını, daha yolun başındayken para kazanma hırsı ile kendi bindikleri dalı kesme gafleti içinde olduklarını göstermektedir. “Hem dershane, hem okul.” “Siz notlarınızı önemsemeyin, bütün notlarınız şimdiden 100” Sınıf geçmek önemli değil, siz sınıfınızı geçmiş sayın, şimdiden üniversiteye hazırlanın.” “Sadece 12. Sınıfa kayıt yapıyoruz.” gibi.

Adı saklı kalmak üzere örnek vereceğim bir özel okul 12. Sınıf öğrencilerinin tamamına (261 öğrenci) matematik notunun ortalamasına 100 girerek bir önceki paragraftaki endişelerimiz doğrular nitelikte bir skandala sebep olmuştur.

Dershanelerin temel liseye dönüşüm sürecinde Bakanlıkça ileriye sürülen kolaylaştırılmış şartları suiistimal edecek kurumların gereken cezai müeyyide ile karşılaşacakları gerekirse bu kurumların kapatılacağı muhakkaktır. İyi niyetle okula dönüşen dershanelerin artık dershanecilik yapamayacakları, okullardaki müfredatı uygulamak için okul gibi çalışmaları bir zaruret olarak önlerinde durmaktadır. Bu nedenle bu dönüşüm hem sektör için hem de bizler için önem arz etmektedir. Dönüşüm süreciyle yüzlerce yeni okul kazanmış olacağız ve binlerce dersliği öğrencilerimiz doldurmuş olacak. Hem okul, hem dershane yükünden öğrenciler kurtulacak devlet okulları ile özel okullar arasında tatlı bir rekabet olacak herkes eğitimde kaliteye ve öğrencilere yoğunlaşacaktır.

Bakanlık tarafından onay almamış hiçbir temel lise öğrenci kaydı yapmamalıdır. Kayıtlarda da öğrenci kontenjanları eşit şekilde 9. Sınıf, 10. Sınıf, 11. Sınıf ve 12. Sınıflara dağıtılmalı katiyen sadece 12.sınıflara kontenjan açılmamalıdır. Aynı husus temel ortaokullar için de geçerlidir.

Velilerimiz, öğrencilerimiz ve öğretmenlerimiz temel lise konusunda dikkatli davranmalı öğrencilerin eğitimi ve öğretimi için en güzel işleri başaracak kararlara varmalıdırlar. Temel liseler de gerekli onayı aldıktan sonra bizim okullarımızdan ve eğitim yükünü paylaşacak kurumlarımızdan olduğu gerçeğini göz ardı etmemeliyiz.

 

 

            

Yorumlar
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.