22 Kasım 2024
  • İstanbul7°C
  • Ankara12°C

NİTELİĞİ ARTIRMADA ATILACAK ADIMLAR

Okullardaki eğitimin niteliğini artırmada önümüzde duran birçok adım var. Bunlar:

            1)      Eğitim sisteminde ölçme ve değerlendirme,

2)      Motivasyon,

3)      Planlama,

4)      Takip ve kontrol,

5)      Yeniliği takip,

6)      Öğrenci ve veli ile iletişim.

Ölçme ve değerlendirme sistemi, merkezî sınavlara hazırlamada öğrencileri okuldan yola çıkarak bir sonuca ulaştırmalıdır. Pendik için yaptığımız çalışmaların başında bu gelmektedir. Hem deneme sınavları için yapılacak hazırlıklar hem de ders içinde yapılacak çalışmalar için teknik donatımlara ve materyallere ihtiyaç olduğunu gördüğümüzden; ANDESİS (anında değerlendirme sistemi) ve deneme sınavları için optik okuyucu cihazları için çalışmalarımız sürmektedir. Ayrıca öğretmenlerimizin ders içinde kullanacakları testler için gerekli kolaylıkları ve hazırlıkları tamamlamak üzereyiz.

Ortaokulu ve liseyi bitiren her öğrencimizin bir üst eğitim kurumuna daha rahatlıkla girebilmeleri için hem takviye hem de hazırlık kurslarında öğretmenlerimizin kullanabilecekleri ölçme değerlendirme araçları ve soru havuzu, soru bankası, sınav materyalleri için çalışmalarımızı tamamlamak üzereyiz.

Motivasyon konusu sadece öğrenci ile ilgili olmayan öğretmen, idareci ve hatta görevli olan herkesle ilgilidir. Kendi görevine bağlı olması için kişinin odaklandığı hususla önceden bir irtibatı ve verimliliği en üst seviyeye çıkarıcı faaliyetleri belirlemede yan etkenler önemlilik arz eder.

Öğretmenlerin planlamalarında yukarıdan aşağıya doğru gelen görev gereği emirlerin önemi büyüktür. Bununla beraber öğretmenlerin planlamalarında kurum yöneticisinin kurumu götürmek istediği yer ve öğretmenlerin öğrenci beklentilerinde yapacakları planlamalar bir bütünlük arz eder. Plansız yapılan eğitim öğretim faaliyetleri rastlantıların getirdiği sonuçlara mahkûm olur.

 Hem öğretmenlerin hem de idarecilerin takip ve kontrol etmeleri gereken eğitim öğretim faaliyetleri sonucun ortaya çıkmasına direkt etki eder. Takip ve kontrolü olmayan her faaliyet kendiliğinden bir mecraya girer ki bu verimsizliğin temel nedenidir.

Gelişen olaylar ve ihtiyaçlar bazen eskilerden vazgeçmek ve yeniliğe mecburen ayak uydurmamıza neden olur. Çoğu kez bazı yenilikler hoşumuza gitmese de mecbur kaldığımız sonuçlarla karşı karşıya kalırız. Bu nedenle bizden istenen yeniliği ister kabul edelim ister etmeyelim mecbur kaldığımız surette uymak zorundayızdır.

 

Öğrencilerle iletişim ve veli memnuniyeti başlıca önem verdiğimiz hususlar olmalıdır.

Yorumlar
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.