KIRTASİYEDE SAĞLIKLI ÜRÜNE DİKKAT!
2019-2020 Eğitim öğretim yılının başlaması sebebiyle aileleri kırtasiye malzemesi telaşı sarmış durumda.
05 Eylül 2019 Perşembe 12:43
KIDEMLİ Kırtasiye Genel Müdürü Selim Varıcı;
Kırtasiyede sağlıklı ürün çok önemli!
------
KIDEMLİ Kırtasiye Genel Müdürü Selim Varıcı;
Tüketici, Kırtasiye ürünlerinde gereksiz tüketime zorlanıyor!
------
2019-2020 Eğitim öğretim yılının başlaması sebebiyle aileleri kırtasiye malzemesi telaşı sarmış durumda. Bir çok veli okuldan eline tutuşturulan kırtasiye malzemesi listesiyle kırtasiye ve zincir marketlerin kırtasiye reyonlarında listesini tamamlama telaşesine düştü.
Biz de sektörde 20 yıldır istikrarlı bir şekilde ve kırtasiyecilik sektöründe yeni konsepti ve özenli bir Ar-ge ile hazırlanmış ürünleriyle Pendik,Guzelyalı, Bağcılar ve Sefaköy’de dort merkez şube ile öne çıkan KIDEMLİ Kırtasiye’nin Genel Müdürü Selim Varıcı’dan, kırtasiye tüketicisi velilerin dikkat etmesi gereken konular ve sektörün durumu hakkında bilgi aldık.
----------------
Tüketici kırtasiye ürünlerinde kolay yanıltılır
Kırtasiye ürünleri genelde eğitim sezonu başında tek seferde alındığı için tüketici çoğu zaman yanılabilmektedir. Çünkü tüketici diğer alışverişlerde olduğu gibi kırtasiye sektöründeki fiyatları pek bilemez. Alışverişler de genellikle çocukla birlikte ve yoğunluk içerisinde olduğundan fiyatları karşılaştıracak bilgiye de sahip olmaz. Okuldan verilen listeyi tamamlamaya çalışır.
Sektöre geleneksel olarak baktığınızda, kırtasiyecilik dönemsel bir iş olarak yapılagelmiştir, bir bakıma bırakın alıcıyı, satıcının da aslında çok tanımadığı bir sektördür. Kırtasiye’de ürünlerde müşterinin dikkatini çekebilecek birkaç üründe uygun fiyat politikası uygulanır. Yan ürünlerde ise veliyi yanıltacak şekilde üç dört kat fazla fiyatlar oluşturulur.
Bu manada ciddi altyapısı olmayan satış noktalarında satıcı, ürünü tanımazsa, kalitesini bilmezse sonuçta müşterisine verimsiz bir alışveriş sunmuş olur.
Çünkü kırtasiye sektöründe şu anlayış oluşmuş. Yılda üç dört gün satış yapıp vurgun vurmak gibi bir anlayış yerleşmiş. Herkes o dönemde nasıl para kazanırızın peşine düşüyor.
Varıcı, Tüketici, gereksiz tüketime zorlanıyor!
Biz KIDEMLİ olarak, raflarımızda gereksiz ürün, lüzumsuz ürün bulundurmuyoruz. Çünkü çocuk bazen albenisine kapıldığı ürünlere meylediyor. Gereksiz ürüne yönelebiliyor. Biz bunu ölçüler içinde tutuyoruz. Hem çocuğun zevkine, hem de ailenin bütçesine hitap eden, ihtiyacı da tam karşılayan bir strateji izliyoruz. Hatta bazı ürünleri ihtiyaçtan ziyade çocuğun albenisine kapılacağı ürünler ise ve ihtiyaç dışı ise aile bütçesini de gözeterek bazen rafımıza dahi almıyoruz. Müşterinin ürünü yanlış almaması ve gereksiz ödeme yapmaması için gereksiz ürün çeşidi yapmıyoruz. Ürün portföyünü ona göre ayarlıyoruz.
Fakat bu da yanlış anlaşılmasın. Raflarımızda A’dan Z’ye ihtiyaç duyulan tüm ürünler var. Müşterilerimiz, Kırtasiye sektöründe ihtiyaç duyulan her türlü ürünü raflarımızda bulabiliyorlar.
KIDEMLİ, bu handikapı veli lehine çevirdi
Biz, KIDEMLİ olarak bu handikap ve dezavantajı bildiğimiz için sezon öncesinde veliye azami destek çalışması yaparız. Sonuç olarak veli, öğretim yılı başında okul ihtiyacı olan kırtasiye ürününü dışarıdan temin ettiği ile KIDEMLİ’den temin ettiği arasında yarı yarıya fark oluşur. Bizim oluşturduğumuz bu özenli fiyat ve ürün politikamızla velinin lehine ciddi bir kazanç sağlar.
Hatta ilk başladığımızda müşterilerimizde bazı çekinceler oluştuğunu gördük. Fiyat çok uygun olunca acaba, diye düşünen, kaliteyi sorgulayan müşterilerimiz oldu. Fiyatlara inanamadılar ilk anda. Sonrasında istikrarlı bir üretici tüketici ortamı oluştu ve şu anda bu anlamda ciddi bir tüketici kitlemiz var kırtasiye sektöründe.
Biz Kıdemli olarak daha istikrarlı ilerleme ve büyümenin peşindeyiz. Bu sebeple tüm yaptırdığımız ürün portföyü, çeşidi, fiyatlandırması hep bu ideal çerçevesinde oluşuyor. Açıkçası biz, bu yıl nasıl maksimum para kazanabiliriz’den ziyade, uzun soluklu bir kalite çizgisi oluşturalım diye bakıyoruz. Yani bir kalite ve güven oluşsun, doğal olarak bu zaten uzun vadede kazanç oluşturacaktır diye düşünüyoruz.
Kırtasiyede sağlıklı ürün çok önemli!
Defterler başta olmak zere birçok kırtasiye ürünü çocukların tenine temas ediyor. Bu ürünlerde standartlara dikkat etmek gerekiyor. Mesela defter konusunda veli, uygun olduğunu düşünerek kilo ile defter alıyor. Çocuk sayfayı her çevirdiğinde parmağını diline sürüyor ve defterin yaprağını çeviriyor. Ve bu defteri yıl boyu kullanıyor. Bu kağıdın üretiminde kullanılan kimyasallar, boyalar cidden önemlidir. Buna dikkat edilmesi gerekir. Biz bu konuda sağlığa zarar vermeyecek şekilde ürün kullanarak üretim firmaları tercih ediyoruz. Çocukların direkt olarak sağlığını ilgilendiren bu gibi konularda ürünün ucuzunu satalım diye bir endişeye giremeyiz.
Eğitim-Öğretimde Çanta da önemli bir faktör
Örneğin bizim okul çantalarında bir stratejimiz var. Kendimize özel yaptırıyoruz. Araştırmalarımız sonucunda özellikle çantada sıkıntı oluşabilecek alanları tespit ettik ve çözüm ürettik. Mesela ürettirdiğimiz okul çantalarının hepsi çift dikişlidir. Sırt kısımları ortopediktir. İçinde özel toz ve leke korumaları vardır. Kopma ihtimali olan yerlerde zikzak dikişler yaptırıyoruz. Fermuarlarda pislik kapaması denen işlemi mutlaka yaptırıyoruz ki, bu bozulmanın baş sebeplerinden biridir. Sırt bölmesinde özel bir alan olmazsa çocuk terlediğinde çanta ile vücudu arasında geçişler başlar ve olumsuz bir durumdur. Çocuğun terinin çanta içeriği ile temas etmemesi için ara malzeme geliştirdik ve çantalarımızda bunu uyguluyoruz. Bu sadece bizim ürettiğimiz malzemelere özel bir durumdur.
Çanta ile ilgili ilginç bir örnek de vermek istiyorum. Örneğin büyük zincir marketlerde satılan çantalarda genelde toplu imalattan dolayı tip ve karakter olarak bir benzeşme vardır. Adeta çocukların sırtında elinde çantayı gördüğünüzde hangi market zincirinden aldığını seçebilirsiniz. Biz üretim yaptırırken farklı karekter ve görsel modelli ürünlerle bu algının oluşmamasını da sağlıyoruz.
Politikamız gereği, biz eğer bir çanta imal ettiriyorsak, bu ürünün piyasadaki en iyi ürün olmasına dikkat ediyoruz. Çünkü her aşamasını düşünüp planlıyor ve karar veriyoruz.
Çocuk bu çantayı başka yerlerde satılan ürünlerin aksine deforme olmadan çok daha uzun süreli kullanma imkanına sahip olmakta ve aile bütçesine katkı oluşmaktadır. Örneğin geçtiğimiz yıl toplamda Elli Bin adet çanta satışı yaptık ve şu ana kadar hiçbir şikayet almadık. Bunu, bizim hassasiyetimizin bir sonucu olarak değerlendiriyorum. Ve uyguladığımız üretim politikasının bir sağlaması olarak gözlemliyorum.
Üretim aşamasına ciddi manada müdahil oluyoruz
Biz KIDEMLİ grubu olarak bu hassasiyetlerimizden dolayı ürün imal ve temininde, sektördeki kalıcı firmaları tercih ediyoruz, üreticinin üretim tesisine bakıyoruz. İş kalitesine bakıyoruz. İmalatından ambalajlanmasına kadar müdahil oluyoruz. Kalitesiyle arkasında duramayacağımız, fiyatıyla müşteriyi memnun edemeyeceğimiz ürüne ve imalatına girmiyoruz. Üretimine müdahil olamayacağımız ürünü raflarımıza almıyoruz. Çoğu zaman belki de onların kendi kalite standartlarının üzerine çıkarttırıyoruz. Bu durum da sektöre pozitif bir kalite artırımı da getiriyor aynı zamanda.
Türkiye’de kırtasiye sezonu “5 gün”dür, fakat biz bunu bütün bir yıla yayarız
Mesela bu yıl kırtasiye arz sezonu bitti mi, hemen gelecek yıl için bu yılki tecrübelerimizden hareketle ar-ge çalışmalarına başlıyoruz. Değerlendirmelerimizi, gelecek yılki ürün hazırlıklarını şimdiden planlamaya başlıyoruz. Müşteriyi mağdur edebilecek hususlar varsa onları yeniden düzenliyoruz. Ürünün kalitesini yukarı çıkartıp, aynı zamanda maliyetini daha da aşağılara çekmeyi planlıyoruz. Yani kırtasiye işini kısa bir döneme sıkıştırmayıp tüm bir yıl boyunca çalışıyoruz.
Bu hassasiyet ve çalışmalarımız hem kalitenin artmasına hem de maliyetin düşmesine vesile oluyor. Nihayetinde son kullanıcı kaliteli ürüne değerinden fazla ödeme yapmamış oluyor.
Perakende tecrübemiz ve mağaza konunarı önemli bir faktör
KIDEMLİ’nin perakende satış ve müşteri algısı tecrübesi de var. Kıdemli kırtasiye ürünleri, Pendik, Guzelyalı,Bağcılar ve Sefaköy’de dort merkez şubesi ile İstanbul un her yerinden ulaşım kolaylığı ve yaptığı ulusal reklamlarla indirim ve kampanyalarını tüm Türkiye ye duyurarak hem istanbulnun tamamını kapsıyor hemde İstanbul dışından insanlar İstanbul daki tanıdıkları vasıtası ile ürünleri şubelerimizden alarak Anadolu nun dort bır yanına tüketiciye ulaşıyoruz.
Şubelerimizde, perakende satış personelimiz de önceden bu eğitim aldığı ve ürünler hakkında önceden bilgilendirildiği için tüketiciyle faydalı bir iletişim halinde oluyor.
Dolayısıyla, Kıdemli kırtasiye olarak aynı zamanda satış noktalarımızla perakendenin de nabzını tutuyoruz.
KIDEMLİ markası 20 yıllık bir tecrübenin ürünü
Kıdemli Kırtasiye markası nereden geliyor diye sorarsanız, ürünlerimiz piyasayla kıyaslandığında kalitemizi üst seviyede tutmamıza rağmen fiyatlarımız da çok uygun olduğu için, biz bu işte kıdemliyiz diyoruz. 20 yıldır bu işte uzmanlaştık. Markamız buradan doğdu diyebilirim.
Kıdemli, kırtasiye sektöründe bir çok yeniliğe de imza attı
Kırtasiye sektörüne özellikle eğitim ürünleri bazında gerek ürün ve gerekse ambalajlama olarak bir çok yeniliğe imza attık.
Örneğin bir sayı boncuğu seti ürünü oluşturduk. Daha önce her biri ayrı ayrı satılır ve ciddi bir israf ve kargaşaya sebep olurdu. Şimdi bu ürünü geliştirerek bu ürünü çok da işlevsel bir hale getirmiş olduk. Aynı zamanda, Sadece Türkiye’de Kıdemli’de satılan 60’a yakın ürünümüz var. Bu özel ürünleri, Faber Castell, Hakan çanta, Yaygan çanta, Gipta, Keskincolor, Nokı, Pensan, mikro ve Bilsan gibi alanındaTürkiyenin en iyi firmalarına kendimize özel yaptırıyoruz ve başka bir noktada satışı da yok.
Biz bu tecrübeyi oluşturarak sektöre ciddi yenilikler ve maliyet avantajları da getirmiş olduk. Zaten tüketicimiz yani müşterilerimiz de artık Kıdemli’nin ürün ve arz politikasını bildiği için zamanı geldiğinde gönül rahatlığı içinde alışverişini yapıyor.
Gelecek yıl kırtasiye ile alakalı nasıl çalışmalarınız olacak
genel olarak bu yıl çalışmalarımıza daha erken başlayacağız yaptığımız başarılı çalışmamız sonucu bir çok noktadan talepte geliyor. gelecek sezonda beraber çalışma yapmak için bizim genel olarak aynı bolgelerde tüm noktalara hizmet verme şansımız yok bundan dolayı her bolgeden bir Ya da iki noktada çalışma yapmak ve bunun avantajını noktaya yaşatmak istiyoruz. Bunun içinde 10-11-12 aylarda gelecek yıl çalışabileceğimiz noktalarla gorüşüp anlaşmalarımızı yaparak buna gore yeni sezon hazırlığına başlamak istiyoruz.değerli firmalarımızdan gelecek talepleride bu doğrultuda degerlendirmek ve sonuçlandırmak istiyoruz.
- Geri
- Ana Sayfa
- Normal Görünüm
- © 2012 Duyuru Gazetesi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.