Prof. Dr. Cahit Kurbanoğlu
Bediüzzaman Said Nursi 16
Öldükten sonra dirilmeyi iki kere iki dört eder derecede ispat etmektedir. Onuncu Söz olan Haşir Risalesi, böylece bu hayatın ebedi hayatı kazanmak için verildiğini, Esma-ı Hüsna hakikatleriyle perçinliyor. İşte hep tekrar tekrar söylediğimiz gibi insanın en mühim soruları olan; nereden geliyorum? nereye gidiyorum? burada vazifem nedir? sorularını denklem gibi çözüyor. Bu konuları dile getirip cevap vermek ancak insanı bilmek ile olur. İşte Bediüzzaman Said Nursi bilim adamı olarak külliyatta insanı da tanıtmaktadır.
Müellif Bediüzzaman Said Nursi Hazretleri; “Ey şu risaleyi insafla mütalâa eden (dikkatlice inceleyen) kardeş! Deme, "Niçin bu Onuncu Sözü birden tamamıyla anlayamıyorum?" Ve tamam anlamadığın için sıkılma. Çünkü, İbn-i Sina gibi bir dâhi-yi hikmet (son derece zeki felsefe alimi) demiş; "İman ederiz, fakat akıl bu yolda gidemez". Hem bütün ulemâ-i İslâm (İslâm alimleri) “Haşir bir mesele-i nakliyedir (vahiyle bildirilen meseledir). Delili nakildir (Allah tarafından bildirilen, vahiy). Akıl ile ona gidilmez" diye müttefikan (birleşerek) hükmettikleri halde, elbette o kadar derin ve mânen pek yüksek bir yol, birdenbire bir cadde-i umumiye-i akliye (akla en uygun herkesin yürüdüğü cadde) hükmüne geçemez.” diyerek konunun önemini dile getirmektedir. İşte diğer bilim adamlarının böyle baktığı bir konuyu elhamdülillah okuyucunun anlayacağı seviyeye indirmiştir.
Diğer taraftan da Üstad Hazretleri Onuncu Söz, Zeylin üçüncü penceresinde demektedirler ki; “Eğer haşrin gelmesini (öldükten sonra âhirette tekrar diriltilip Allah’ın huzurunda toplanmanın) gelecek baharın gelmesi gibi kat'î bir sûrette anlamak istersen, haşre dair Onuncu Söz ile Yirmi Dokuzuncu Söze dikkatle bak, gör. Eğer baharın gelmesi gibi inanmazsan, gel, parmağını gözüme sok!” demektedir.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.