22 Kasım 2024
  • İstanbul7°C
  • Ankara14°C

HANGİ OKUL AİLE BİRLİĞİ?

Talat Yavuz

13 Haziran 2022 Pazartesi 18:18

Mevzuatımız, tüzel kişiliği olmayan okul aile birliklerini geniş yetkilerle donatmış durumda. Nerdeyse okulun ekonomik anlamda patronu konumunda görev yapıyorlar.

Sosyal etkinlikler üzerinden okulun asıl işlevi olan eğitim alanında ve öğrencilerin duygu dünyalarını şekillendirmede geniş yetkiler kullanabilecek durumdalar. Okul idaresine rağmen yapabildikleriyle, istenildiğinde okulu kilitleyebiliyor, zaman ve enerji kaybına neden olabiliyorlar.

Sanki mevzuat hazırlanırken her şartta okul idaresi ile uyumlu çalışan okul aile birlikleri hayal edilerek düzenlemeler yapılmış. Yetki aşımı veya problem çıkan durumlar karşısında okul idaresi eli kolu bağlı bırakılmış. 

Bürokratik işlerin yoğunlaştığı, idarelerin sorumlukların giderek arttığı, eğitim dışında birçok kurumun işinin idarecilere yüklendiği, mesai saati kavramının ortadan kalktığı günümüzde, okul aile birliklerini, okul idarelerinin kontrol ve yetkisinde, bir alt birim olarak konumlandırmak gerekmektedir.

Yaygın bir problem değilmiş gibi görünse de özellikle üzerine titrediğimiz bazı okullarda yaşanan sıkıntılar, mevzuatı acilen masaya yatırmayı gerektiriyor.

Bütçesi mütevazı, öğrencisi, öğretmeni, okul idaresi, mahallesi bütünleşmiş ve eğitim için seferber olmuş okullarda problem yok. Ancak ülkemizi geleceğe taşıyacak, üst puan diliminden öğrencilerimizin gittiği okullarımızda durum çok farklılaşıyor.

Göz önündeki bu okullarda, derdi eğitimden ziyade ideoljik kavga olan, bu okulları kurtarılmış bölge, savunulması gereken bir kale gibi gören ve bir şekilde okul aile birliklerine sızmış marjinal gruplar, hem yıllardır devam ettirdikleri örgütlü yapılarını kullanmakta hem de mevzuatın boşluklarından yararlanmaktalar.

Girdikleri bütün ortamlarda değerlerimizi yok etmek, inanç değerlerimizi aşağılamak, gençlerimiz ve gelecek nesillerimizin akıl ve beden sağlığı için tehlike gördüğümüz bütün sapkınlıkları destekleyen zihniyetin eğitime verebileceği hiç bir şey yoktur.

Devletimizin bütün ödeme işlemlerini, sorumluluğu olmayan sivil insanlara verdiği bir başka kurumu yoktur sanırım. İletişim, yardımlaşma, sosyal etkinlikler, eğitim içeriğine katkı gibi okul aile birliklerine tanımlanan işlevler, günümüz imkanlarıyla sıradan işlemler olmuştur.

Yetkililerden beklentimiz, gerekli önlemleri alarak, en azından Anadolu’nun birçok ilinden gelen, duygu dünyası tertemiz, ailesinin gurur kaynağı, başarılı masum çocuklarımızın, okul aile birlikleri üzerinden kurulan bu tezgahtan korumalarıdır. Bu iş vebali olan ve ciddiye alınması gereken bir iştir.

Hangi Okul Aile Birliği, sınırını bilen, okuluna katkı sunan, değerlerimizi kuşanmış bir Okul Aile Birliği diyorum.