22 Kasım 2024
  • İstanbul14°C
  • Ankara15°C

EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR

Fatih Projesi ile okullardaki teknik yenilikler yeni bir eğitim döneminin alt yapısını oluşturmaktadır. Bu sayede, bilimsel verilere ulaşma ve interneti eğitimin içine çekme en üst düzeyde olacaktır.

Günümüzde genel geçerli kabul edilen görüş, bilgiyi ezberlemekten çok, bilgiye ulaşmanın yollarını bilmenin önemli olduğunu bize göstermiştir. Çünkü bilgi artık insanın sınırlarını zorlayarak sınırsızlıkla ifade edilmektedir. Böyle olunca internetten bilgiye ulaşmak, aradığını hızlı ve etkin biçimde bulmak, kaynaklara erişmek bu açıdan önem arz etmektedir.

 Türkiye’nin her geçen gün önemli bir güç olduğu günümüzde, eğitimin önemini vurgulamamıza gerek yoktur. Bilişim çağı dediğimiz bu çağda iletişim o kadar hızlanmıştır ki dünyanın öbür ucunda olan bir hadiseyi anında öğrenmek ve o bilgiye ulaşmak artık çok kolaydır. Bu nedenle okullardaki Fatih Projesi’ne bu açıdan bakmak gerekir.

 Eğitimde yeni yaklaşımlar konusunda önemle üzerinde durulması gereken diğer bir husus ise sınavsız eğitim modelidir. Esasında sınavsız bir eğitim modeli denildiğinde eğitimde hiçbir zaman sınav yapılmayacaktır algısı oluşmaktadır ki bu yanlıştır. Aslında bir proje tasarlama, bir performans hazırlama sınav sayılmaktadır.  Bizim karşı durduğumuz husus şudur ki sınavın bir korku aracı olarak öğrencilere dayatılmasıdır. Çünkü öğrencinin not alması, öğretmenin not vermesi biçiminde ele alınan bu problem öğrenmeyi olumsuz yönde etkilemekte ve öğrenci öğrenmekten çok not almaya odaklanmaktadır.

 Sınavsız eğitim modelinde merkeze alınacak öğrenci için okul ve eğitim hayatın kendisi olacaktır. Okul ve eğitim hayatın kendisi olunca uygulamaya dönük eğitim modelinde daha çok uygulamalar üzerinden öğrenci değerlendirilecek ve sınav devre dışı kalacaktır.

Gerçek manada hayatın kendisi bir sınavdır. Bugün hayatın her alanında çeşitli riskler ve tehlikeler mevcuttur. Bu risklere ve tehlikelere karşı alınmamış bütün önlemler insanı rahatsız edecek ve zararlara uğratacaktır. Dolayısıyla hayattaki sınav yaşamın kendisidir. Eğitimde de öğrencinin davranışları üzerine odaklanmış bir eğitim modelinin öğrenciyi gereksiz ezbercilikten kurtaracağı muhakkaktır.

 Bilgi dünyası her geçen gün yenilerini kendi alanına katarak büyümektedir. Burada dikkat edilmesi gereken husus, her bilginin her derecedeki öğrenciye dayatılmamasıdır. Öğrencinin bünyesi, kabiliyetleri, algılama düzeyi ve zevki önemlidir. Derslikte otuz öğrenci varsa orada otuz dünya olduğu göz ardı edilmemelidir. Her öğrenciye kendine göre önem verilmeli, öğrencinin birey olduğu unutulmamalıdır. Bunun dışındaki yaklaşımlar geride kalmıştır.

 Çocuk; anne, baba, okul ve çevre arasına sıkışmış kısır döngünün yerine, anne, baba, okul ve çevresinden keyif alan, onlarla duygusal ve maddî bakımda beslenen, yaşama sevinciyle dolu, sağlıklı bireyler olarak eğitimi yaşamalıdır.

  Fatih Projesi, sınavsız eğitim ve eğitim yaşamın kendisi olduğu şu anda üzerinde durduğumuz yeni yaklaşımlar için açılmış başlıklar olarak önümüzde durmaktadır.

Yorumlar
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.