BİZİM ALİ YALÇIN'DAN MÜTHİŞ DİPLOMASI
Memur-Sen ile hükümet arasında yaklaşık 5 milyon memur ve emekliyi ilgilendiren toplu sözleşme görüşmelerinde memurlar önemli kazanımlar elde etti.
Bu kazanımların elde edilmesinde Memur-Sen'in Pendikli genç başkanı Ali Yalçın'ın büyük emeği var. Hükümetle gerçekleştirilen toplu sözleşme görüşmelerinde Memur-Sen'in yürüttüğü diplomasi ve kararlı tutumun kazanımlarda önemli etkisi var. Memur-Sen Başkanı Ali Yalçın, yaklaşık 5 milyon memur ve memur emeklisinin gerek maaaş zammı, gerekse de sosyal haklarda yaşanan önemli iyileştirmelerde oldukça stratejik bir çalışma yürüttü. Bu çalışmalar ve emeklerin sonucunda memurlar 2016 yılı için 6+5, 2017'de 3+4 ve seyyanen de 100 Lira zam aldı. Bununla birlikte bir çok meslek grubunun sosyal haklarında da yüzde 100'den fazla artış sağlandı.
Tolga Cevahir isimli Çalışma Ekonomisi Yüksek Lisans öğrencisi, Memur-Sen'in genç başkanıyla ilgili "Ali Yalçın Toy Sendikacı mı?" başlıklı bir yazı kaleme aldı.
İŞTE O YAZI;
"Öncelikle Memur Sen ve bağlı sendikalardan, üyelerinden ve başkanın kendisinden bu başlık için özür diliyorum. Başlığı böyle atmamdaki neden bir konfederasyonun bu tabiri kullanmış olması dolayısıyladır. Amacım bir konfederasyonu ve başkanını hedef almak değildir.
Hükümetle memur sendikaları arasında devam eden 3.Dönem Toplu İş Sözleşmesi görüşmeleri tamamlandı.Sendikaların söyledikleri rakamdan yola çıkarsak 5 milyon insan kendilerini ilgilendirdiği için bu süreci doğrudan takip etti. Her ne kadar siyasetin koalisyon arayışlarına denk gelse de toplu sözleşme görüşmeleri medyada önemli oranda yer buldu. Sosyal medyayla, yazılı ve görsel medyayı takip ettiğim kadarıyla sonuç memnuniyetle karşılanmış durumda.
Ekonomiyle az çok ilgilenen biri olarak bende sonucu başarısız bulmadım doğrusu. Hükümetin algı oluşturmak ve beklentiyi baskılamak için piyasaya verdiği haberler; 2016 için 3+3’ün üzerine geçilmemesi yönündeydi. Ben sözleşmenin 4+4 ile bitmesi öngörüsünde bulunmuştum. Hükümetin 2016 için 2+3 olacak şekilde masaya ilk teklifi sunacağını, 3+3’e çıkacağını, 3+4 ile bir adım daha atıp peşinden zor durumda kalırsa 4+4’e yükselip masada sendikaları razı edeceğini düşünenlerden ve etrafımdakilere söyleyenlerden biriyim.
Ülkdeki ekonomik verilerin bu rakamın üzerini kabulünün zor olduğunu bilmek için derin bir ekonomi bilgisine gerek yok. Şimdiye kadar ki pazarlık süreçlerinde hedeflenen enflasyon rakamları ile orta vadeli mali planla masada verileni karşılaştırdığınızda farklı bir yere çıkmanızın mümkün olmadığını anlarsınız. Seçim dolayısıyla belki zor durumda kalınırsa 4+5’in verilebileceğini de düşündüm ama asla 5+5 ve üzerine ihtimal vermedim.
İtiraf edeyim etrafına “ben bu işleri bilirim” diye tecrübemden kaynaklı kurduğum cümlelerden dolayı ilk defa zor durumda kaldığımı söylemeliyim. ‘Sınıfta kaldın’ diyor arkadaşlar.Evet itiraf ediyorum sınıfta kaldım. Sadece ben değilim sınıfta kalan. Bunu bilmek beni biraz rahatlatıyor doğrusu. ‘Başka sınıfta kalan mı var’ diye sorulması gayet doğal tabi...
Sonucun 2016 için 6+5 ve 2017 için 3+4 olmasını sağlayan hareketin, görüşmeleri yürüten Memur Sen heyetinin yürüttüğü diplomasi ve kararlı tutumdan kaynaklandığında şüphe yok. Neden yanıldığımı anlamak için süreci geriye doğru alıp yetkili konfederasyonun masa kurulmadan önce neler yaptığına vakıf olmaya çalıştım. Konfederasyon Başkanı Ali Yalçın’ın twitlerine ve sitelerindeki haberlere baktım. Masa kurulmadan AKP’nin önemli kurmaylarıyla görüşüldüğünü gördüm. Başbakan ile görüşmeye rastladım. Bunun ilk teklifin 4+4 ve 3+3 şeklinde gelmesinde etkili olabileceğini düşündüm. Memur Sen’nin 4+4’e verdiği sert tepki ve konfederasyon başkanının yayınlardaki kararlılığı ilk teklif sonrası olanlara kulak kabartmamı ve süreci izlememi sağladı. Kamu Sen ve KESK’in Memur Sen’in verdiği tepki esnasında masada kalmalarındaki açmaza girmeyeceğim.Bu tecrübeli sendikacıların asla düşmeyeceği bir durumdu. İzahı mümkün değil doğrusu.
Beni, Kamu Sen ve KESK’i şaşırtan Sonuç Ne?
Birincisi;Memur-Sen’in toplu hareket ederek ortaya koyduğu kararlılığı. İkincisi; Memur Sen’in hükümet ne der kaygısından azede dik durması. Üçüncüsü; Yeni başkanın Kamu Sen’in dediği gibi toy olmaması. Dördüncüsü;Kamu-Sen ve KESK’in gafil avlanıp düştüğü durumla Memur Sen’in elini bir hayli güçlendirmesi. Beşincisi;Memur Sen’in ilk iki teklifi kararlılıkla ret edip, son teklife razı olmayıp medyaya yansıyanlardan anladığım kadarıyla son yarım saate kadar diretmesi ve işi krize doğru götürmeye çalışmasıdır.
Sonuç:
2016 için 6+5 ve 2017 için 3+4 yüzdelik zam.
Emeklilere seyyanen 100 TL’lik artış,
4/C’lilere 150 TL Ek ödeme,
830 Bin öğretmene nöbet için haftalık 3 saat ekders ücreti (2016 için aylık 98 TL ve 2014 için aylık 150 TL)
Sağlık çalışanlarından hekim dışı çalışanlara döner sermeyeden 200 TL’ye yakın aylık zam,
Ve genel toplu iş sözleşmesi ile hizmet kolu sözleşmeleri birleştirildiğinde çoğu paraya da tekabül edentoplam 213’e ulaşan kazanım.
Hizmet kolu sözleşmelerinde mağduriyet gruplarına yönelik iyileştirmeleri bir araya getirdiğinizde benim hesabıma göre 3 milyarın üzerinde bir rakamı buluyor. Genel toplu iş sözleşmesinde 1 puan 1.5 milyar demek. Bu ise genel sözleşme için en az 2 puan demektir.
Bu rakam 2016 veya 2017 zammına yedirildiğinde;
2016 için 7+6 veya 2017 için 4+5 demektir ki bu gerçekten çok başarılı bir sözleşmedir.
Toy Sendikacı buysa, Kaşarlar kalsın."
- Geri
- Ana Sayfa
- Normal Görünüm
- © 2012 Duyuru Gazetesi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.