4 + 4 + 4 = BÖL, PARÇALA, YÖNET
Kimi insanlar vardır ki cebinde beş kuruşu olmaz ama kuyruğu dik gezer daima. Nokta kadar menfaat için virgül kadar eğilmeyen kişilerdir bunlar.
Öyle insanlar da vardır ki cebindeki beş kuruşun bir kuruşunu yolda rastladığı dilenciye ya da bir dükkandaki sadaka kutusuna bırakmayı bir borç bilir.
Ne insanlar tanırız ki, bankalarda hesabını bilmediği kadar çok parası vardır, ama kimseye beş kuruş yardımda bulunmaya cesaret edemez.
Nice insanlar da vardır ki makamda yükseldikçe mütevazileşir, daha da alçak gönüllü olur.
Öyleleri de vardır ki, yeni bir takım elbise giyse, üzerine moda olan bir kot pantolon çekse küçük dağları yaratmış gibi gezer.
Efendim bunların ne alakası var şimdi 4+4+4 le diyebilirsiniz. Ya da, “böl, parçala, yönet” gibi siyasi bir söylem, yeni eğitim sistemiyle yan yana nasıl gelebilir?
Şöyle ki:
6287 sayılı kanun çıkana kadar temel eğitimimiz kesintisiz sekiz yıl süre ile sınırlıydı. Yeni anlayış ile sekiz yıl iki parçaya bölündü 4+4 diye. Dolayısıyla, sekiz farklı seviye ve müfredatlı okullardan dört farklı sınıf seviyesine ve müfredatına geçiş ile kurumsal manada bir küçülme oldu.
Bu küçülme ileride büyük başarılara yol olacaktır.
Kısacası en başta söylediğimiz gibi, bazen küçülmek büyümektir aslında.
Kurum yönetimi açısından çalışma alanı sınırlandıkça ayrıntı üzerinde yoğunlaşmanın artacağı bilimsel bir gerçektir. Bu gerçekten hareketle sekiz yılın ikiye bölünmesiyle okul yönetimi ve planlamasında temelden başlayan bir iyileşme başlayacaktır. Kurumlar dört sınıfla sınırlı olan müfredat ve program içerisinde araştırma geliştirme(arge) çalışmalarını yürütme imkan ve rahatlığını yakalayacaktır.
Eğitim ortamındaki bu iyileşme ile okullarda, okul gelişim ve yönetim ekibi(OGYE) tarafından üstlenilen arge çalışmaları, daraltılmış eğitim alanı içerisinde, tabiri caiz ise arkeolojik kazı çalışmaları yapan bir arkeolog titizliğiyle yürütülebilecektir. Bu ayrıntılı arge çalışmaları neticesinde dördüncü sınıfta verilen çıktılarda, eski yıllara nazarla kalite yükselecektir. Temel eğitimin temeli olan ana sınıfları ve birinci sınıflar da bu ayrıntı ve iyileşmeden payını alacaktır. Zira kalite ayrıntıda gizlidir.
Böylece sekizi ikiye bölerek dörtlü sistemine geçen eğitim sistemimiz, böl, parçala, yönet felsefesi ile sonuca daha iyi ulaşmış olacaktır.
.
- Geri
- Ana Sayfa
- Normal Görünüm
- © 2012 Duyuru Gazetesi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.